Home Page » opera » henry » henry_purcellL.html

LIBRETTI A STAMPA

MANOSCRITTI

PARTITURE A STAMPA

Henry Purcell

(Londra 1659, Westminster 21/11/1695)

TESTI DEI LIEDER

"A Scotch Tune" (2)
di Thomas Scott (fl. 1696-1697)

"A thousand sev'ral ways I tried"
di Anonimo

"Ah! cruel nymph"
di Anonimo

"Ah! how sweet it is to love"
di John Dryden (1631-1700)

"Ah, how pleasant 'tis to love"
di John Dryden (1631-1700)

"Amidst the shades"
di Anonimo

"Amintas, to my grief I see"
di Anonimo

"Amintor, heedless of his flocks"
di Anonimo

"An Epithalamium"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"An evening hymn"
di Dr. William Fuller, Lord-Bishop of Lincoln (1608-1675)

"As Amoret and Thyrsis lay" (11)
di William Congreve (1670-1729)

"As soon as the chaos"
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"Ask me to love no more"
di Anonimo

"Bacchus is a pow'r divine"
di Anonimo

"Be welcome then, great Sir"
di Anonimo

"Beneath a dark and melancholy grove"
di Anonimo

"Beware, poor shepherds"
di Anonimo

"Bid the Virtues" (13)
di Nahum Tate (1652-1715)

"By beauteous softness"
di Anonimo

"Catch"
di Anonimo

"Cease, anxious world"
di Sir George Etheredge (1635?-1691)

"Cease, o my sad Soul"
di C. Webbe

"Celebrate this festival"
di Nahum Tate (1652-1715)

"Celia has a thousand charms" (10)
di Robert Gould (-1709)

"Celia's fond, too long I've lov'd her"
di Peter Anthony Motteux (1660-1718)

"Come all ye songsters"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"Corinna is divinely fair"
di Anonimo

"Cupid, the slyest rogue alive"
di Anonimo

"Dear Pretty Youth" (10)
di Thomas Shadwell (1642?-1692)

"Dido's Lament"
di Nahum Tate (1652-1715)

"Draw near, you lovers"
di Thomas Stanley (1625-1678)

"Elegy upon the Death of Queen Mary"
di Henry Parker (1604-1652)
(opus duet)

"Fair Iris and her swain" (11)
di John Dryden (1631-1700)

"Fairest Isle" (38)
di John Dryden (1631-1700)

"Farewell all joys"
di Anonimo

"Farewell, ye rocks, ye seas and sands"
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"Fled is my love" (3)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"Fly swift, ye hours"
di Anonimo

"For love ev'ry creature"
di John Dryden (1631-1700)

"From rosy bow'rs" (9)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"From silent shades"
di Anonimo

"From those serene and rapturous joys"
di Thomas Flatman (1637-1688)

"Go tell Amynta, gentle swain"
di John Dryden (1631-1700)

"Hail to the myrtle shade" (8)
di Nathaniel Lee (1653?-1692)

"Halcyon days" (15)
di Thomas Shadwell (1642?-1692)

"Hark! how all things"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"Hark! now the echoing Air"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"He himself courts his own ruin"
di Anonimo

"Hear my prayer, O Lord"
(opus a cappella)

"Here the deities approve"
di Christopher Fishburn
(opus SSATB, 4vv, 2vn, va, bc)

"High on a throne of glitt'ring ore"
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"How delightful's the life of an innocent swain"
di Abraham Cowley (1618-1667)

"How happy's the husband"
di William Congreve (1670-1729)

"How I sigh"
di Anonimo

"How long, great God"
di John Norris (1657-1711)

"How vile are the Sordid Intrigues"
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"I attempt from Love's sickness to fly"
di John Dryden (1631-1700)

"I came, I saw, and was undone"
di Abraham Cowley (1618-1667)

"I look'd and saw within"
di John Dryden (1631-1700)

"I love and I must"
di Anonimo

"I loved fair Celia"
di Anonimo

"I resolve against cringing and whining"
di Anonimo

"I saw that you were grown so high"
di Anonimo

"I see, she flies me" (1)
di John Dryden (1631-1700)

"I sigh'd and owned my love"
di Anonimo

"I sigh'd, and I pin'd" (1)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"I take no pleasure in the sun's bright beams"
di Chamberlaine

"I was glad when they said unto me"
(opus choral)

"If ever I more riches did desire"
di Abraham Cowley (1618-1667)

"If grief has any pow'r to kill"
di Anonimo

"If music be the food of love"
di Colonel Henry Heveningham

"If pray'rs and tears"
di Anonimo

"If thou wilt give me back my love" (8)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"I'll mount to yon blue Coelum" (5)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"I'll sail upon the Dog-star" (6)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"In all our Cinthia's shining sphere"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"In Cloris all soft charms agree"
di John Howe

"In some kind dream"
di Sir George Etheredge (1635?-1691)

"In the black dismal dungeon of despair"
di Dr. William Fuller, Lord-Bishop of Lincoln (1608-1675)

"In vain 'gainst Love, in vain I strove"
di John Bancroft (-1696)

"In vain the am'rous flute"
di Nicholas Brady (1659-1726)

"In vain we dissemble"
di Anonimo

"Incassum Lesbia, incassum rogas"
di R. Herbert

"Jenny, 'gin you can love"
di Thomas d'Urfey (1653-1723)
(opus duet)

"Let each gallant heart"
di John Turner

"Let formal lovers still pursue"
di Anonimo

"Let the dreadful engines" (3)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"Let the Graces"
di Thomas Betterton (1635?-1710)

"Let us wander"
di John Dryden (1631-1700)

"Let us, kind Lesbia, give away"
di Anonimo

"Lord, how long wilt Thou be angry?"
(opus anthem for alto, tenor, bass, chorus and organ)

"Lord, what is Man"
di Dr. William Fuller, Lord-Bishop of Lincoln (1608-1675)

"Lost is my quiet"
di Anonimo
(opus duet for high and low voice)

"Love and despair"
di Anonimo

"Love arms himself in Celia's eyes"
di Matthew Prior (1667-1721)

"Love in their little veins inspires" (3)
di Thomas Shadwell (1642?-1692)

"Love is now become a trade"
di Anonimo

"Love quickly is pall'd" (11)
di Thomas Shadwell (1642?-1692)

"Love, thou art best"
di Anne Kingsmill Finch, Countess of Winchilsea (1661-1720)

"Love, thou can'st hear"
di Sir Robert Howard (1626-1698)

"Lovely Albina's come ashore"
di Anonimo

"Love's pow'r in my heart shall find no compliance"
di Anonimo

"Man is for the woman made" (3)
di Peter Anthony Motteux (1660-1718)

"More love or more disdain I crave"
di C. Webbe

"Music for a while" (2)
di John Dryden (1631-1700)

"Musing on cares"
di Anonimo

"My heart, whenever you appear"
di Anonimo

"No, resistance is but vain"
di Anthony Henly

"No, to what purpose should I speak?"
di Abraham Cowley (1618-1667)

"Not all my torments can your pity move"
di Anonimo

"Nymphs and Shepherds" (1)
di Thomas Shadwell (1642?-1692)

"O lead me to some peaceful gloom" (17)
di John Fletcher (1579-1625)

"O solitude, my sweetest choice"
di Katherine Philip (-1664)

"O! fair Cedaria"
di Anonimo

"Oh! how you protest"
di Thomas Scott (fl. 1696-1697)

"Olinda in the shades unseen"
di Anonimo

"On the brow of Richmond Hill"
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"One, two, three"
di Anonimo

"Pastoral Elegy on the Death of Mr. John Playford"
di Nahum Tate (1652-1715)

"Pastora's beauties when unblown"
di Anonimo

"Phillis, I can ne'er forgive it"
di Anonimo

"Phillis, talk no more of passion"
di Anonimo

"Pious Celinda goes to prayers"
di William Congreve (1670-1729)

"Prepare, prepare, new guests draw near"
di Thomas Shadwell (1642?-1692)

"Rashly I swore I would disown"
di Anonimo

"Remember not, Lord, our offences"
(opus choral)

"Retir'd from any mortal's sight"
di Nahum Tate (1652-1715)

"Rondo"
di Anonimo

"Sawney is a bonny lad"
di Peter Anthony Motteux (1660-1718)

"Scarce had the rising sun appear'd"
di Anonimo

"Secresy's Song"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"See how the fading glories of the year"
di Anonimo

"See! where repenting Celia lyes"
di John Crowne (1640?-1712)

"Seek not to know" (15)
di John Dryden (1631-1700)

"She loves and she confesses, too"
di Abraham Cowley (1618-1667)

"She that would gain a faithful lover"
di Anonimo

"She, who my poor heart possesses"
di Anonimo

"Shepherd, leave decoying" (16)
di John Dryden (1631-1700)
(opus high and low voice)

"Since from my dear Astrea's sight" (31b)
di Thomas Betterton (1635?-1710)

"Since one poor view has drawn my heart"
di Anonimo

"Since the pox or the plague"
di Anonimo

"Sound the trumpet"
di Anonimo
(opus duet for high and low voice)

"Spite of the godhead"
di Anne Wharton (1632-1685)

"Still I'm wishing" (33)
di Thomas Betterton (1635?-1710)

"Strike the Viol"
di Anonimo

"Stript of their green our Groves appear"
di Peter Anthony Motteux (1660-1718)

"Sweet, be no longer sad"
di C. Webbe

"Sweeter than roses" (1)
di Anonimo

"Sweetness of nature"
di Sir Charles Sedley (1639-1701)
(opus duet)

"Sylvia, now your scorn give over"
di Anonimo

"Sylvia, 'tis true you're fair"
di Anonimo

"Take not a woman's anger ill" (11)
di Robert Gould (-1709)

"Tell me no more"
di Sir George Etheredge (1635?-1691)

"Tell me why" (35)
di Thomas Betterton (1635?-1710)

"That I may see"

"The Blessed Virgin's Expostulation"
di Nahum Tate (1652-1715)

"The danger is over"
di Thomas Southerne (1660-1746)

"The fatal hour comes on apace"
di Anonimo

"The knotting song"
di Sir Charles Sedley (1639-1701)

"The Owl Is Abroad"
di Anonimo

"The plaint"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"There's not a swain" (1)
di John Fletcher (1579-1625)

"There's nothing so fatal as Woman" (2)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"They say you're angry"
di Abraham Cowley (1618-1667)

"They tell us that your mighty powers" (19)
di John Dryden (1631-1700)

"This poet sings the Trojan wars"
di Anonimo

"Thou knowest Lord"
di Anonimo

"Though you make no return"
di Thomas Southerne (1660-1746)

"Through mournful shades and solitary groves"
di Richard Duke (1659?-1711)

"Thy Genius, lo"
di Nathaniel Lee (1653?-1692)

"'Tis death alone" (4)
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"Tis Nature's voice"
di Nicholas Brady (1659-1726)

"To arms, Heroick Prince"
di Anonimo

"Under this stone"
di Anonimo

"Urge me no more"
di Anonimo

"We sing to Him"
di Nathaniel Ingelo (1621?-1683)

"What a sad fate is mine"
di Anonimo

"What can we poor females do?"
di Anonimo

"What hope for us remains now he is gone?"
di Anonimo

"What shall I do" (18)
di Thomas Betterton (1635?-1710)

"When first Amintas sued for a kiss"
di Thomas d'Urfey (1653-1723)

"When first my shepherdess and I"
di Anonimo

"When her languishing eyes said "Love!""
di Anonimo

"When I have often heard young maids complaining"
di Elkanah Settle (1648-1724)

"When my Aemelia smiles"
di Anonimo

"When Strephon found his passion vain"
di Anonimo

"While Thirsis, wrapp'd in downy sleep"
di Anonimo

"Whilst Cynthia sung"
di Anonimo

"Who but a slave can well express"
di Anonimo

"Who can behold Florella's charms"
di Anonimo

"Why should men quarrel"
di John Dryden (1631-1700)

"Why, my Daphne, why complaining?"
di Anonimo

"Ye happy swains"
di Anonimo

"Ye tuneful Muses"
di Anonimo
(opus SSATBB, 4vv, 2rec, bc)

"You say 'tis Love" (35a)
di John Dryden (1631-1700)

"Young Thirsis' fate"
di Nahum Tate (1652-1715)

"Your Awful Voice" (14)
di Thomas Shadwell (1642?-1692)